کامپوزیت ونیر دندان در مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

یکی از چشمگیرترین جنبه های دندانپزشکی مدرن این است که بسته به وضعیت، بودجه و نتایج مورد نظر، روش های زیادی برای بهبود و اصلاح لبخند وجود دارد. امروزه گزینه ای مناسب برای هر کسی که می خواهد دندان های خود را زیباتر جلوه دهد وجود دارد.

کامپوزیت ونیر از مواد رزینی ساخنه شده است که مستقیم توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان ها فرم داده می شود.

مزیت بزرگ ونیر کامپوزیت این است که قیمت کامپوزیت دندان ارزان تر از قیمت لمینت دندان است. روکش لمینت سرامیکی باید در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود و به طور معمول به دو یا سه جلسه قرار ملاقات به دندانپزشک نیاز دارد تا به طور کامل اعمال شود. روند لمینت دندان بطور کلی یک یا دو هفته طول می کشد. از طرف دیگر، کامپوزیت ونیر طی یک جلسه انجام می شود. با این حال، مهم است که دندانپزشک زیبایی خود را با دقت انتخاب کنید، زیرا مهارت هنری دندانپزشک است که ونیر کامپوزیت را با دندانهای دیگر شما مطابقت می دهد.

کامپوزیت دندان بیشتر از تکنیک های سفید کننده دیگر مانند بلیچینگ، باعث روشن تر شدن دندان می شود و لبخند را زیباتر می کند.

 

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر با نام لمینت کامپوزیتی نیز شناخته می شود. ونیر ماده ای است که بر روی دندان قرار میگیرد. معمولا افرادی که میخواهند لبخند زیباتری داشته باشند، یا دندان های زردی دارند، برای درمان از کامپوزیت ونیر استفاده می کنند. ونیر دندان در یک جلسه قابل انجام است. و نیاز به تراش دندان ندارد. لایه ای از کامپوزیت بر روی دندان قرار می گیرد و پزشک با پالیش فرم مناسب را ایجاد میکند. زیبایی لبخندتان به ظرافت همین مرحله وابسته است.

موارد استفاده کامپوزیت ونیر دندان

ترمیم و زیبایی دندان ها با کامپوزیت، کاربرد و مزیت های بسیاری دارد. با استفاده از این روش که استحکام و مقاومت بالایی دارد، بستن فاصله بین دندان ها، مرتب کردن جزئی دندان ها، تغییر رنگ و غیره از جمله مواردی هستند که افراد زیادی بابت آن ها به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند.

اما باید در نظر داشت که تمام این مزایا در صورت انجام روند درمانی به دست دندانپزشک متخصص و دارای مهارت ایجاد می شوند. همچنین اگر به توصیه های دندانپزشک توجه شود و فرد بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، می تواند تا مدت زمانی طولانی از داشتن دندان هایی زیبا و درخشان لذت ببرد.

در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت نکردن از کامپوزیت دندان می توانید انتظار عفونت لثه را نیز داشته باشد. زیرا باکتری ها در قسمت اتصال لثه و کامپوزیت تجمع می کنند. توصیه می شود اگر بهداشت دهان و دندان هایتان را به خوبی رعایت نمی کنید سمت کامپوزیت ونیر نروید.

اگر شما نیز به دنبال روشی برای رفع نقص های دندانی خود هستید، بهتر است تا روش های ترمیمی و زیبایی دندان را به خوبی بشناسید و در نهایت در رابطه با روش مورد نظر خود با دندانپزشک متخصص مشورت نمایید.

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد.

در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان ها، فاصله ی بین دندان ها و… بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند.

 

چه کسانی می توانند از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

کسانی که دارای یکی یا چند مورد از موارد زیر هستند معمولاً برای کامپوزیت اقدام می کنند.

  • ترمیم و پر کردن پوسیدگی های دندان های قدامی
  • ترمیم ترک و شکستگی دندان
  • بازسازی دندان شکسته
  • کامپوزیت ونیر برای تغییر رنگ دندان
  • اصلاح طرح لبخند
  • تغییر فرم و شکل دندان به شکل زیبا
  • جایگزین روکش دندان بطور موقت
  • ساخت روکش موقت
  • ساخت customized healing abutment پس از قرار دادن ایمپلنت
  • بریج دندان قدامی کامپوزیتی در موارد بی دندانی تک دندان
  • برطرف کردن و بستن فضای خالی بین دندان ها در اثر دیاستم و بعد از فرنکتومی
  • برطرف کردن حساسیت دندان در مناطق سایش یافته مینای دندان

 

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی وسیع دندان، بیماری لثه، نامرتبی شدید دندان ها و… دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت و لمینت دندان استفاده شود.

بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند، تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

  • افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه دارند.
  • افرادی که سایش شدید دندانی دارند.
  • افراد با بهم‌ریختگی دندانی شدید.
  • کسانی که بیماری لثه فعال دارند.
  • افراد با بهداشت دهانی بسیار پایین.

نمونه کارهای کامپوزیت ونیر دکتر آیدا ابراهیمی

سابقه و مهارت دندانپزشک قطعا برای همه افراد اهمیت دارد زیرا هر کس توقع دارد در قبال پرداخت هزینه، بهترین خدمات را دریافت کنند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب دندانپزشک تان، نمونه کارهای او را در مطب یا شبکه اجتماعی مشاهده کنید.

مزایا و معایب کامپوزیت ونیر دندان

هر عمل پزشکی دیگری که برای زیبایی انجام میگیرد، دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به شرح و تفصیل این موارد میپردازیم.

مزایای کامپوزیت ونیر دندان

  • بسیاری از افرادی که تمایل دارند دندان های آن ها با حداقل تراش، زیبا شود و یا این که بعد از مدتی بتوانند درمان زیبایی دیگری جایگزین کنند، از کامپوزیت ونیر دندان استفاده می کنند که این ویژگی بسیار ارزنده می باشد.
  • کامپوزیت ها موادی هستند بسته به نوع مواد غذایی و تغذیه افراد می توانند تغییر رنگ داشته باشند که این امر با پالیش کردن به کیفیت و رنگ اول خود بر می گردد.
  • کامپوزیت ها در دوره زمانی کوتاه تر و توسط دندانپزشک در مطب انجام می گیرد و نیاز به لابراتوار ندارد و بسته به تکنیک کاری دندانپزشک در یک تا دو جلسه انجام می شود.
  • کامپوزیت دندان نسبت به روش سرامیکی ارزان‌تر است.
  • در صورت نیاز به اصلاح و ترمیم هم هزینه‌ی ترمیم کامپوزیت دندان پایین‌تر است.
  • ظاهر طبیعی کامپوزیت این مزیت را دارد که بین دندان‌های طبیعی فرد و دندان‌های کامپوزیت شده‌ی وی تفاوتی به چشم نخورد.

معایب کامپوزیت ونیر دندان

  • کامپوزیت ونیرها به اندازه لمینت های سرامیکی استحکام ندارند، بنابراین احتمال لب پر شدن کامپوزیت دندان بیشتر است.
  • گاهی ونیرهای کامپوزیت با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می شوند. طول عمر کامپوزیت دندان حدود 7-10 سال است. پس از اتمام عمر کامپوزیت ونیر، آنها نیاز به تعویض دارند.
  • تغییر رنگ کامپوزیت ها به دلیل مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی مواد رنگی، بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از مصرف چای، قهوه، سس کچاپ و هر خوراکی دیگری که باعث تغییر رنگ دندان ها می شود، جلوگیری کنید.
  • در صورتی که دندانپزشک تبحر کافی نداشته باشد ممکن است کامپوزیت به درستی بر روی دندان ها قرار نگیرد که این عامل می تواند به لثه ها آسیب رسانده و آن ها را تحریک کند.

مراحل انجام کامپوزیت ونیر دندان

تمام مراحل کامپوزیت دندان برخلاف لمینت دندان که در چند جلسه انجام میشود، فقط در یک جلسه توسط دندانپزشک زیبایی قابل انجام است. برخلاف لمینت دندان که در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شود، کامپوزیت دندان توسط خود دندانپزشک روی دندان قرار داده می شود.

به همین دلیل کامپوزیت دندان بیش از سایر روشها نیاز به ترکیب هنر و مهارت دندانپزشک دارد. بصورت کلی مراحل انجام کامپوزیت دندان بصورت زیر می باشد:

1

- مشاوره با دندانپزشک و معاینه توسط دندانپزشک

بار اولی که برای کامپوزیت ونیر دندان مراجعه کنید، از پزشک مشاوره دریافت خواهید کرد. در این جلسه شما باید هدف خود از انجام کامپوزیت ونیر را بیان کنید. پس از بیان اهدافتان، پزشک متخصص زیبایی به معاینه دهان شما میپردازد تا مطمئن شود که کامپوزیت ونیر نیاز شما را برآورده میسازد یا خیر. برای معاینه دندان ممکن است دندانپزشک با اشعه ایکس از دندانهای شما عکس بگیرد و همچنین برای شما توضیح دهد که پس از کامپوزیت ونیر فرم ظاهری دندان و دهان شما به چه صورت خواهد شد.
2

- انجام کارهای درمانی و یا زیبایی قبل کامپوزیت در صورت نیاز

یکی از نکات ویژه قبل از انجام کامپوزیت ونیر سالم بودن دندان ها می باشد. در صورت بروز مشکل دندان ابتدا مشکل دندان درمان شده سپس اصلاح طرح لبخند انجام می گردد تا بهترین درمان کامپوزیت ونیر اعمال شود.
3

- انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

رنگ دندان یکی از پیچیده ترین نکاتی است که بیمار و دندان پزشک پیش از انجام کامپوزیت ونیرها باید در انتخاب آن دقت کنند. معمولاً دندانپزشک برای آنکه بداند بهترین رنگ کامپوزیت دندان چیست و کدام را انتخاب کنیم؛ استاندارد هایی را که برای تعیین و دسته بندی رنگ دندان وجود دارد؛ در نظر می‌گیرد و در خصوص آنها با بیمار مشورت می‌کند. دندانپزشک با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ موها و حتی شخصیت، حرفه کاری و سلیقه مشتری بهترین رنگ را در دسته بندی تعیین شده انتخاب می‌کند تا کامپوزیت دندان بیشترین سازگاری را با چهره ی بیمار داشته باشد.
4

- پوشانیدن سطح دندان با کامپوزیت ونیر

در این مرحله، دندانپزشک متخصص، ابتدا سطح دندان را آماده کرده و بر روی آن باندینگ قرار داده و سطح دندان را با یک لایه کامپوزیت دندان می پوشاند.
5

- فرم دهی مناسب کامپوزیت دندان های بیمار با قلم های مخصوص ونیر کردن دندان

در این مرحله کامپوزیت دندان به فرم مورد نظر که مناسب مراجعه کننده می باشد، توسط دندانپزشک زیبایی فرم داده می شود.
6

- سخت کردن کامپوزیت ونیر با دستگاه لایت کیور دندان

لایت کیور دستگاهی است که به وسیله ی آن کامپوزیت پس از فرم دهی از حالت خمیری به حالت جامد و سفت در می آید. کامپوزیت‌‌‌‌های کنونی در ابتدا خمیری شکل هستند و کامپوزیت نوری نامیده می‌شوند، چرا که هنگام رسیدن نور به آن شروع به سفت شدن می‌کنند. کامپوزیت مخلوطی از مونومرها ساخته شده است که هنگام رسیدن نور به آن به پلیمر که ماده ای است سفت و محکم تبدیل میشود.
همانطور که اشاره شد، این کامپوزیت ها ابتدا خمیری شکل هستند تا دندانپزشک براحتی بتواند به آن شکل دلخواه را دهد و سپس توسط دستگاه لایت کیور آنرا محکم و سفت کند. نوری که دستگاه لایت کیور تولید می‌کند یک نور مرئی با طیف آبی رنگ ولی با توان بالاست و دقت شود به هیچ عنوان نور ماوراءبنفش یا لیزر و هیچ نور مضری برای بیمار ندارد.
7

- پالیش کردن و تکمیل ونیر کامپوزیتی

پالیش دندان بعد از کامپوزیت، یک سطح صاف و بسیار براق ایجاد می کند که از لحاظ زیبایی شناختی و سلامت دهان و دندان، اهمیت بسیار زیادی دارد. پالیش کامپوزیت ونیر باید به طور مطلوب انجام شود تا بسیاری از مشکلات کامپوزیت دندان مانند التهاب لثه، سایش، پوسیدگی، تجمع پلاک و نقص در کامپوزیت دندان که ممکن است به علت انجام نامناسب پالیش دندان بعد از کامپوزیت مشاهده شود؛ به حداقل برسد. کانتورینگ، فینیشینگ (عملیات اتمام ترمیم دندان) و پالیشینگ مهمترین مراحل انجام ونیر دندان هستند که در افزایش دوام و طول عمر ونیرها موثرند. به همین علت روشهای فینیشینگ و پالیش دندان بعد از کامپوزیت با تکنولوژی های پیشرفته انجام می شوند.

هزینه و تعرفه کامپوزیت ونیر دندان

  • عوامل تاثیرگذار در میزان هزینه کامپوزیت دندان عبارتند از میزان مشکلات دندانی (که نیاز به برطرف کردن دارد) و میزان تغییراتی که لازم است بر روی دندان شما اعمال شود و نوع موادی که به کار میروند نیز تاثیر بسیاری بر قیمت کامپوزیت دندان دارد.
  • برای محاسبه قیمت کامپوزیت دندان ابتدا باید بدانید که چه تعداد از دندان‌هایتان نیاز به کامپوزیت دارند، برای این کار کافیست جلوی آینه ایستاده و لبخند بزنید، هر تعداد از دندان‎های شما که دیده میشود را ملاک قرار دهید مثلا اگر بیشتر فک بالا دیده میشود 8 الی 10 دندان بالا و اگر هر دو فک نمایان است 16 یا 20 دندان بالا و پایین را ملاک قرار دهید.
  • قیمت کامپوزیت دندان می‌تواند بسته به هر فرد متفاوت باشد، بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع در مورد هزینه و گزینه‌های درمان با متخصص دندانپزشک خود صحبت کنید. برای اطلاع از هزینه کامپوزیت دندان در مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی می توانید با شماره های 02188055701 و 02188055702 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09396766541 در واتساپ ارسال کنید.
  • از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر میزان هزینه، کیفیت مواد اولیه مورد استفاده است. یقینا در صورت استفاده از مواد با کیفیت تر و تجهیزات پیشرفته تر، قیمت انجام این تکنیک نیز افزایش می یابد. کامپوزیت دندان مرغوب گاها تا ده برابر کامپوزیت کیفیت پایین قیمت دارند. بنابراین اگر که نمی دانیم که کدام کلینیک چه کامپوزیتی را استفاده می کند شاید یکی از راحت ترین راه های تشخیص قیمت آن باشد . کلینیکی که درمان کامپوزیت ونیر با کامپوزیت دندان را به قیمت پایین انجام می دهد قطعا نمی تواند از کامپوزیت دندان با کیفیت استفاده کند .
  • توجه داشته باشید که کامپوزیت دندان به این دلیل که در دسته کارهای زیبایی قرار میگیرد، معمولا مشمول بیمه‌ هیچ شرکت بیمه ای نمیشود.

مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر دندان

  • اگر از کامپوزیت ونیر دندان خود به خوبی مراقبت نمایید، دوام و ماندگاری آن حتی تا 10 سال نیز خواهد رسیدبه شرطی که رژیم غذایی مناسب را رعایت نمایید و از مصرف خوراکیهای مضر خودداری کنید.
  • برخی از نوشیدنی‌ ها مانند چای و قهوه نیز موجب تغییر رنگ دندان میشود، بنابراین حدالامکان میزان مصرف این نوشیدنیها را به حداقل برسانید.
  • از مصرف سیگار به شدت بپرهیزید.
  • روزی حداقل دوبار مسواک بزنید، از دهانشویه‌های ضدعفونی کننده دهان و نخ دندان به طور مداوم استفاده کنید.
  • به صورت منظم برای معاینه و بررسی وضعیت دندانهایتان در زمان های تعیین شده به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • از فشار آوردن بر دندانهای خود بپرهیزید و از دندانهای کامپوزیت شده به منظور خرد کردن خوراکیها و اجسام سخت استفاده نکنید.
  • در هنگام شکستن پسته، تخمه ، بادام و خوراکی هایی از این قبیل که سفت هستند دقت کنید زیرا باعث شکستن و لب پریدگی می شوند.
  • اگر عادت دارید که گیره مو، سوزن و یا هر جسم سختی را با دندان تان نگهدارید بسیار مراقب باشید زیرا می تواند به کامپوزیت ها آسیب برساند و طول عمرش را کم کند.
  • مواد مصرفی رنگی مثل چای و قهوه می تواند باعث زرد شدن دندان های تان شود.
  • بعد از مشاهده هر شکستگی فورا به پزشک خود مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص کامپوزیت ونیر دندان

اگر سوال و یا نکته ای در ذهن دارید که راجع به آن صحبت نشد میتوانید با بیان کردن آن در قسمت نظرات به سرعت از پزشکان ما پاسخ دریافت نمایید.

بلیچینگ تنها در افرادی که فقط می‌خواهند رنگ دندان خود را سفید کنند و نیازی به تغییر در فرم، اندازه و شکل دندان خود ندارند انجام می شود. در روش سفید کردن دندان با کامپوزیت علاوه بر تغییر رنگ دندان ها، فرم، اندازه و ظاهر دندان ها تغییر می‌کند. در روش کامپوزیت ونیر، بر روی دندان هیچگونه تراشی داده نمی‌شود و کامپوزیت بر روی دندان بدون تراش قرار میگیرد.
خیر ، مگر اینکه کامپوزیت ونیر برداشته شده و ارتودنسی انجام شود و پس از ارتودنسى مجددا دندانها را کامپوزیت ونیر کرد.
در دوران بارداری معمولا هیچ گونه درمان انتخابی دندانپزشکی انجام نمی شود. منظور از انتخابی ، نقطه مقابل اجباری و اورژانسی می باشد، بنابراين اگر بيمار نيازمند درمان اورژانسى نباشد بهتر است اين کار بعد از باردارى انجام شود اما در شرایط خاص که لازم باشد امکان ونیر دندان در دوره باردارى ( و ترجیحا سه ماهه دوم باردارى ) وجود دارد و درمان کامپوزيت ونير ضررى براى مادر و جنين ندارد.
ترجیحا بهتر است ابتدا درمان کامپوزیت ونیر دندانها انجام شود تا موقعیت لبها کاملا مشخص شود و جراح زیبایى بینى بتواند در خصوص پلن جراحى بینى تصمیم بگیرد.
در بعضى شرایط خاص که وضعیت ایمپلنت ایده آل است و صرفا بمنظور اصلاح رنگ و هماهنگى با سایر دندانهاى ونیر شده تصمیم به اینکار گرفته مى شود مى توان دندان ایمپلنت شده را ونیر کرد اما اگر ایمپلنت مشکل داشته باشد نمى توان آنرا با ونیر اصلاح کرد و در این موارد مى بایست روکش ایمپلنت را تعویض کرد.
در بعضى شرایط خاص که وضعیت روکش ایده ال است و صرفا بمنظور اصلاح رنگ و هماهنگى با سایر دندانهاى ونیر شده تصمیم به اینکار گرفته مى شود مى توان دندان روکش شده را ونیر کرد اما اگر روکش مشکل داشته باشد نمى توان آنرا با ونیر اصلاح کرد و در این موارد مى بایست روکش را تعویض و از روکش تمام سرامیک براى آن دندان استفاده کرد.
خير. در صورتيکه بهداشت دهان رعایت شود و دندانپزشک در انجام درمان ونیر کامپوزیت مهارت لازم را داشته باشد، جای نگرانی در این مورد نیست. البته اگر درمان با کامپوزیت کيفيت پايين انجام شود و در صورت وجود درز و فاصله بين کامپوزیت ونير و دندان، احتمال ايجاد بوى نامطبوع دهان است که در اين حالت بايست کامپوزيت دندان تعويض شود.
با اتمام ماندگاری 7 تا 10 ساله ی کامپوزیت و 15 تا 20 ساله لمینت دندان، مجددا باید کامپوزیت و یا لمینت دندان انجام داد. بخصوص در مورد لمینت دندان باید گفت افرادی که لمینت دندان دریافت کرده اند نمی توانند آن را از روی دندان حذف کنند و برای همیشه باید روی دندان های خود داشته باشند. دلیل این امر این است که برای قرار دادن لمینت دندان روی دندان ها، معمولا در حد 0.3 میلی متر از مینای دندان تراشیده می شود.
طول عمر کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی هم مانند هر روش دیگری بستگی به میزان رعایت و مراقبت شما دارد. برای افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان‌هایتان باید از خوردن غذاهای سفتی مثل ته‌دیگ و میوه‌های سخت پرهیز کنید. در صورت بروز هر نوع مشکلی مثل لب پریدگی با مراجعه به پزشکتان جهت ترمیم آن اقدام کنید. درصورت رعایت بهداشت دهان و دندان و دوری از استعمال دخانیات، ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان بین 7 تا 10 سال و طول عمر لمینت سرامیکی 15 الی 20 سال می باشد.
بله، شما می توانید با تماس تلفنی با شماره های مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی، مشاوره تلفنی بگیرید. در نظر داشته باشید، ممکن است بمنظور مشاوره دقیق، نیاز باشد که وضعیت دندان های شما از نزدیک بررسی شود، که در این حالت می توانید با رزرو و تعیین وقت، نسبت به مراجعه حضوری به مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی اقدام نمائید.

02188055701
02188055702
مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی در خیابان شیخ بهایی تهران، خدمات درمانی و زیبایی دندان از قبیل لمینت سرامیکی دندان، کامپوزیت ونیر، بلیچینگ و سفیدکردن دندان، ایمپلنت و کاشت دندان، پروتز دندان، درمان ریشه دندان و اصلاح لبخند را ارائه می دهد.
بله. شما می توانید با دادن پیغام به شماره واتساپ مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی، و ارسال عکس دندانتان، از دکتر آیدا ابراهیمی مشاوره رایگان دندانپزشکی بگیرید.
شماره واتساپ مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی »  09396766541
آدرس مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی به شرح ذیل می باشد:
تهران، ونک، میدان شیخ بهایی، برج صدف، طبقه ی دهم، واحد ۱۰۴

لوکیشن مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی را در قسمت تماس با ما می توانید مشاهده کنید.
در حال حاضر مرکز دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی در روزهای شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 10 صبح الی 19 مراجعه کننده می پذیرد.
قیمت بستن فاصله بین دندان ها، به نوع درمان بستگی دارد. اما درمان راحت، زیبا و ارجح آن که در یک مدت کوتاه به نتیجه میرسد همان کامپوزیت ونیر است.
معمولا بلند تر کردن دو دندان جلویی نسبت به بقیه دندانها را به نام "دندون خرگوشی" می شناسند. که بهترین روش استفاده از کامپوزیت ونیر برای بلند کردن دندانهاست. گاهی لمینت سرامیکی دندان هم میتواند کمک کننده باشد. در عین حال باید شرایط دندان ها توسط متخصص زیبایی بررسی شده و بهترین راه حل درمانی برای شما در نظر گرفته ‌شود.
یک نکته خیلی مهم در مورد کامپوزیت ها، و بخصوص کامپوزیت های سفید این هست که هم رنگپذیری بالاتری نسبت به لمینت های سرامیکی دارند و هم بدلیل سفید بودن، بیشتر هم به چشم می آیند. از شایع ترین علل تغییر رنگ در کامپوزیت ها عوامل ذیل می باشد: ۱. کسانی که سیگار و قلیون می‌کشند. ۲. کسانی که چای و قهوه و غذاهای پرادویه میل میکنند. ۳. پالیش ضعیف و نامناسب یا عدم پالیش کامپوزیت ها.
برای بلند کردن دندانها، با توجه به شرایط دندان های مقابل و در مجموع اکلوژن دهان و دندان شما، از انواع روشهای لمینت و کامپوزیت دندان می توان استفاده کرد.
قیمت ، میزان محافظه کارانه بودن ، طول عمر مفید (لب پر شدن) و مقاومت در برابر رنگ پذیری از تفاوت های این دو روش است. بزرگترین مزیت کامپوزیت ونیر محافظه کارانه تر بودن این روش نسبت به لمینت سرامیکی است. دیگر فرق کامپوزیت و لمینت این است که قیمت کامپوزیت دندان مناسب تر از لمینت سرامیکی است. با وجود این که نوع سرامیکی لمینت دندان قیمت بیشتری دارد، احتمال شکست و لب پر شدن، در لمینتهای سرامیکی بسیار کمتر است و این مهمترین فرق لمینت و کامپوزیت است. از طرفی این انواع لمینت سرامیکی دندان به رنگ پذیری مقاوم ترند. طول عمر مفید لمینت سرامیکی بیشتر است. اما قابل برگشت هم نیست.
دندان کامپوزیت شده به همان اندازه ممکن است دچار پوسیدگی شود که دندان طبیعی دچار میشود. پس اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان از دیگر عوامل افزایش طول عمر کامپوزیت دندان میباشد.
قبل از پاسخ به این پرسش این نکته را خاطر نشان کنیم که تغییر رنگ لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر، به عوامل زیادی مثل عادت تغذیه ای فرد، میزان نوشیدن چای و قهوه، و کشیدن دخانیات مثل سیگار و قلیان و پیپ دارد. بصورت کلی رنگ پذیری در لمینت سرامیکی دندان کمتر از كامپوزيت دندان است.
بله. در صورتیکه لمینت كامپوزيتی دندان دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم و اصلاح مجدد آن با کامپوزیت دندان وجود دارد.
عادت دندان قروچه باعث شکستگی و آسیب به لمینیت سرامیکی دندان می شود. البته برای حل مشکلات سایشی ناشی از دندان قروچه و کاهش آثار سایر عادات مخرب دهانی می توان از نایت گارد (محافظ دندان) استفاده کرد.
در پاسخ به این سوال باید گفت، مجموعه ی یک لبخند زیبا نیازمند هماهنگی لثه ، ظاهر، اندازه، رنگ و موقعیت دندان ها نسبت به لب ها و صورت فرد است. به همین منظور باید از دندانپزشک متخصص زیبایی در این خصوص مشاوره بگیرید.

کلیه خدمات زیبایی و درمانی دندان

شما میتوانید برای اطلاع از طرح دقیق درمان و اطلاع از هزینه ها با شماره های ما تماس بگیرید و برای ویزیت حضوری رایگان به مطب دندانپزشکی دکتر آیدا ابراهیمی مراجعه فرمائید.